עובר לאתר חדש? כך תשמור על ה SEO ולא תיפגע!
ראשית מזל טוב. מעבר לאתר חדש תמיד מרגש אותי. במהלך שנותי כמקדם אתרים עברתי עשרות פעמים תהליכים של "מעבר בטוח לאתר חדש".
מעבר לאתר חדש יבוא תמיד עקב עיצוב חדש לגמרי שיש לבצע, שדרוג CMS או תשתיות פנימיות. מכל מקום בכל התהליך הנעיםם והמרגש של אתר חדש מסתתרת הבועה שנקראת SEO.
אני בכוונה קורא לזה "מעבר בטוח לאתר חדש" ולא רק הפניות 301 כמו שרוב מקדמי האתרים נוטים לומר מכיוון שכשעוברים לאתר חדש יש עוד המון דברים לבצע מעבר להפניות 301. למעשה הפניות 301 הם המרכיב האחרון בפאזל המשימות.
אלו הם המשימות שיש לבצע בעת מעבר לאתר חדש:
שמירת מספר דפים זהה:
חשוב להבין, כל דף באתר המכיל תוכן – מקבל ערך SEO וטראפיק מגוגל. במידה ונוותר עליו או על התוכן שבו ללא טיפול נקודתי מתאים – נראה ירידה באנליטיקס.
לכן נניח שיש לנו אתר על 50,000 דפים מאונדקסים בגוגל (ניתן לדעת כמה דפים יש לאתר ע"י פקודת :site) אנו נרצה שלאחר המעברר נישאר עם 50,000 דפים או יותר.
גרסת טסט:
- האתר החדש יפותח על גרסת טסט ולא על האתר הקיים בתצורת סאב דומיין ולא דרך תיקייה.
- יש לזכור ליצור לגרסת הטסט קובץ robots.txt ולחסום את כל סביבת הפיתוח לסריקה
ע"י /:disallow
מעבר תוכן:
- כל התוכן והדפים הקיימים היום באתר יעברו AS IS לאתר החדש בהתאמה.
- כולל קישורים פנימיים
- כולל כותרות H למינהם
- כולל ALT לכל תמונה
מעבר כותרות meta:
- בשעת מעבר כל הדפים והתכנים יעברו גם כותרות המטא (title,description)
- יש להגביל ע"י חוקיות אוטומטית את אורך התווים של הכותרות
דפי תוצאות חיפוש:
- במידה וקיימים באתר החדש דפי תוצאות חיפוש יש לאפיין כיצד יראו ה URLS על מנת למנוע כפילויות מול דפי הקטגוריות באתר.
- יש לאפיין ולשים לב לגבי קישורים פנימיים שגויים
סידור היררכית URL:
- יש לאפיין את כל הספריות של האתר (הכוונה לתיקיות ולא סאב דומיין) ולאפיין היררכיה ברורה של מה בה אחרי מה
- יש להתייחס גם לתגיות ולאפיין מה נכנס לתגית ומה לקטגוריה לדוג: שם עיר
- יש לקבל החלטה האם אנו רוצים URL באנגלית או בעברית. לעיתים נהיה חייבים להשתמש בעברית על מנת לאפשר חוקיות דינאמית בהפניית 301 מעמוד ישן המכיל ID לעמוד החדש המכיל simple URL structure
אוטומטא (אופטימיזציה ע"פ נוסחה);
באתרים גדולים אנו כמובן לא נעלה לאינדוקס אתר ללא אופטימיזציה ונתחיל לכתוב אותה ידנית עבור 50 אלף דפים. יש לאפיין אוטומטא עבור כל תיקייה באתר.
נניח שיש לנו קטגוריה ראשית באתר – הטקסט שב {} דינאמי ומשתנה בהתאם והטקסט שמחוץ ל {} סטטי קבוע
עמוד קטגוריה: טייטל עם נוסחה אוטומטית:
{שם הקטגוריה}:משפט קבוע קצר של {שם הקטגוריה} – שם האתר
הפניות 301:
- כמובן שיש לאפיין הפניות 301 דינאמיות באתר המכיל 50 אלף דפים. יש להדריך את המתכנתים מאיפה למשוך כל פרמטר (במקרה כזה רצוי להיעזר במומחה SEO)
- באתר קטן יותר עם עשרות דפים בלבד ניתן לבצע הפניות 301 בצורה ידנית.
אתר מובייל או אתר רספונסיבי:
- ההמלצה של גוגל היא חד משמעית – רספונסיבי עם דומיין אחד
- ישנם מקרים בהם תצטרכו להתמודד עם 2 כתובות אתרים. משיקולי אבטחת מידע, מדידה של קידום ממומן, שיקולי עיצוב ופיתוח עסקי ועוד.
במקרה כזה ממליץ לקרוא את המאמר שלי בנושא
מעבר מ http ל https: (במידת הצורך)
- החלפת קישורים דינמיים במסד נתונים על מנת לא ליצור קישורים שבורים
- עדכון קישורים סטטיים בקבצי קוד כמו functions.php, header.php ו – style.css
- וידוא שאין קבצים שבורים של תמונות מדיה וכו
- לוודא שיש לנו אייקון ירוק בדפדפן שמעיד שכל הקבצים מאובטחים
- הפניית 301. להוסיף בקובץ ה htaccess
- לוודא שיש כל עמוד תג rel=canonical המצביע על העמוד עצמו עם HTTPS
- שליחה מחדש של sitemap.xml
יצירת sitemap index דינאמי
עקב ריבוי דפים נהיה חייבים לייצר sitemap index
- כל sitemap.xml יכיל עד 40,000 כתובות URLS
- יש לאפיין חוקיות <priority> חוקיות <changefreq> חוקיות <lastmod>
שיפור זמן טעינת אתר:
- להפריד JS + CSS מתוך HTML
- לכווץ ולצמצם את כל ה HTML
- להשתמש בטעינה יחד עם היוזר ולא לטעון את כל העמוד בבת אחת (LAZYLOAD)
- ליצור מנגנון כיווץ תמונות אוטומטי מלי שיפגע באיכות התמונה.
- ליצור מנגנון למחיקת קאש באופן יומי כל 24 שעות.
- שימוש ב CDN.
- ביטול אפשרות HOTLINKING
- הוספת זמן תפוגה לקבצים סטטיים: יש לנו לא מעט תמונות אתר. ניתן לבקש מהדפדפנים לא להוריד כל פעם מחדש קבצים סטטים
microdata
עד כאן להיום. יש לכם עוד שאלות?
צריכים ליווי שוטף במעבר? אשמח לעזור.