המונח E-A-T הופך ל E-E-A-T

גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, נעזרת, לצד טכנולוגיות שונות ומתקדמות, גם במעריכי
איכות אנושיים. תפקידם של מעריכי האיכות האלו הוא לוודא כי התוצאות שמחזיר מנוע החיפוש באופן אוטומטי
וללא מגע יד אדם, עבור מגוון רחב של מילות חיפוש, הן תוצאות איכותיות.

מה נחשבת דרך העיניים של גוגל תוצאה איכותית?
במשך שנים הקפידה להגדיר תוצאות איכותיות באמצעות שימוש בראשי התיבות E-A-T שעומדות מאחורי
המושגים Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.
זה אומר שמבחינתה של גוגל, תוצאות איכותיות היו צריכות לעמוד בשלושה מדדים עיקריים: התוצאות היו צריכות ללמד על המומחיות של המותג שעומד מאחורי תוצאת החיפוש, על הסמכות של המותג הזה בנישה שבה הוא פועל, ועל המהימנות של המותג הזה כפי שהיא נתפסת בעיני קהל היעד.

דצמבר 2022: רענון למודל E-A-T
בחודש דצמבר 2022 הודיעה גוגל, כי לצד שלושת המרכיבים המשוקפים בהנחיות שלה למעריכי האיכות
האנושיים, יתוסף מדד נוסף, שמסומן באות E, עבור המונח Experience. גוגל, למעשה, מייחסת חשיבות לא רק
לעצם המומחיות של הגורם שעומד מאחורי התוכן, לא רק לסמכות שלו בנישה או למהימנות שלו – אלא גם לניסיון שצבר.

מה הוביל את גוגל לשנות את הגישה שלה בנושא?
מדוע טרחה גוגל לעדכן את המדיניות שלה בכל הקשור להנחיות המועברות למעריכי האיכות האנושיים? ובכן,
גוגל מנסה כל העת לשפר את תוצאות החיפוש המוצגות לגולשים, כך שתיתנה מענה לכוונת החיפוש של הגולש.
היכן רואים ביטוי לזה? כמעט בכל תוצאת חיפוש המשוקפת למשתמש.
נתונים מספריים בדפי תוצאות החיפוש, טבלאות של נתונים, גרפים, קרוסלות מוצרים, פסקאות תוכן בתוצאות
אפס ועוד – כל אלו מעידים על הניסיון של גוגל לייצר ערך מוסף כמה שיותר משמעותי עבור הגולש.
גוגל הבינה בשנים האחרונות, שעל מנת לתת מענה איכותי לכוונת החיפוש של הגולש, היא צריכה לעיתים לספק לגולש את התוצאה הרשמית והסמכותית ביותר, ובמקרים אחרים, דווקא תוצאת חיפוש שמעידה על ניסיון אמיתי בתחום.

למשל, אם גולש מחפש מידע על מפרט טכני של שעון ריצה מסוים – יותר מסביר להניח שנכון יהיה להציג עבורו
את המפרט הטכני כפי שהוא מוצג באתר היצרן. לעומת זאת, אם אותו גולש מבצע חיפוש שמטרתו להבין כמה
זמן מחזירה סוללת השעון בפועל, בתנאי שטח, אזי המפרט הטכני יהיה מעט פחות רלוונטי במקרה הזה, ודווקא
תוצאת חיפוש המעידה על ניסוי אמיתי שבוצע בתחום, תתאים הרבה יותר.

גוגל הבינה עם השנים שעל מנת להציג את תוצאת החיפוש הטובה והמתאימה ביותר לצרכים של המשתמש, היא צריכה להבין אילו מן התוצאות תהיה רלוונטית עבורו: תוצאה רשמית ומגובה על ידי המותג, או תוצאה המשלבת נתונים אמיתיים מן הניסיון בשטח.

איך נערכים לעידן E-E-A-T?
כבעלי אתרים שמעוניינים לשפר את הנוכחות שלהם בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, יש לא מעט שתוכלו לעשות
על מנת להאים את האתר לעידן E-E-A-T.
ראשית, כדאי יהיה לבצע מעבר על מחקר מילות המפתח ולנסות לאתר ביטוי מפתח שיכולים להעיד על כוונת
חיפוש שהצורך שלה הוא במענה עתיר ניסיון. מרגע שתאתרו ביטויי מפתח כאלו, נסו להכין תוכנית תוכן מגובה
בלוחות זמנים, על מנת לייצר את התכנים הטובים ביותר שיוכלו לתת מענה לכוונת החיפוש של הגולשים. לבסוף,
בצעו אופטימיזציה באתר גם לביטויים המעידים על כוונת חיפוש מוטת ניסיון.

לסיכום
גוגל מוסיפה להנחיות המקוריות שלה למעריכי האיכות האנושיים גם את מדד הניסיון שנצבר על ידי בעלי התוכן
שהיא מדרגת. מדובר, לכל הדעות, בעוד צעד שעושה גוגל בדרך להענקת תוצאות איכותיות יותר, ללקוחות הקצה
שלה.

מה תמצאו במאמר זה?

צריכים להתייעץ?