Disavow : הפקודה שתציל לכם את האתר מענישה

הכלי Disavow הוא תכונה שמספקת גוגל למנהלי אתרים ולאנשי מקצוע בתחום קידום האתרים כדי לבקש הסרה של קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים לאתר שלהם. זה חלק מהמאמץ של גוגל להילחם בספאם באינטרנט ולשפר את איכות תוצאות החיפוש.

כאשר לאתר יש הרבה קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים, זה יכול להשפיע לרעה על דירוג מנוע החיפוש שלו ואפילו להוביל לעונש מגוגל. הכלי Disavow מאפשר למנהלי אתרים לומר לגוגל להתעלם מקישורים נכנסים אלה בעת הערכת דירוג האתר.

כדי להשתמש בכלי Disavow, מנהלי אתרים חייבים ליצור רשימה של כתובות האתרים של קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים שהם רוצים לדחות ולהעלות אותה ל-Google. לאחר מכן, גוגל תשתמש במידע זה כדי להעריך מחדש את דירוג האתר ללא השפעת קישורים נכנסים אלה.

חשוב לציין שיש להשתמש בכלי Disavow רק כמוצא אחרון ובזהירות. גוגל ממליצה למנהלי אתרים לנסות להסיר באופן ידני קישורים נכנסים רעים לפני השימוש בכלי Disavow. בנוסף, אם נעשה שימוש לא נכון בכלי, זה יכול למעשה לפגוע בדירוג של האתר במנועי החיפוש.

איך לזהות קישורים זדוניים לאתר שלי?

זיהוי קישורים זדוניים לאתר שלך הוא חלק חשוב בשמירה על הבריאות והאבטחה של האתר שלך. הנה כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לזהות ולהסיר קישורים זדוניים:

עקוב אחר פרופיל ה-backlink שלך: עקוב באופן קבוע אחר פרופיל ה-backlink שלך באמצעות כלים כמו Google Search Console או Ahrefs כדי לזהות קישורים חשודים או באיכות נמוכה המפנים אל האתר שלך.

חפש שינויים פתאומיים בתנועה: אם אתה מבחין בירידה פתאומית בתנועה או בשינוי בדירוג האתר שלך, זה יכול להיות סימן לכך שהאתר שלך קיבל עונש עקב קישורים זדוניים.

בדוק אם יש הערות ספאם ועקיבות ספאם: הערות ספאם ועקיבות ספאם עלולות להכיל לעתים קרובות קישורים זדוניים. בדוק את קטע ההערות והמעקבים של האתר שלך עבור כל קישור חשוד.

השתמש בסורק קישורים: ישנם מספר כלים מקוונים כמו Sucuri SiteCheck ו-Norton Safe Web שיכולים לסרוק את האתר שלך לאיתור תוכנות זדוניות וקישורים זדוניים.

בדוק את האתר שלך עבור תוכן פרוץ: אם האתר שלך נפרץ, הוא עלול להכיל קישורים או תוכן זדוני. השתמש בסורק אתרים כמו כלי הגלישה הבטוחה של גוגל או Sucuri SiteCheck כדי לבדוק באתר שלך אם יש תוכן פרוץ.

לאחר שזיהית קישורים זדוניים, תוכל לנקוט בצעדים כדי להסיר אותם. פנה למנהל האתר של האתר המקשר ובקש ממנו להסיר את הקישור. אם זה לא אפשרי, אתה יכול להשתמש בכלי Google Disavow כדי לבקש מגוגל להתעלם מהקישור בעת הערכת דירוג האתר שלך.

5 דרכים נפוצות לזהות קישורים איכותיים

זיהוי קישורים איכותיים הוא חיוני עבור אסטרטגיית SEO של כל אתר. להלן חמש דרכים נפוצות לזהות קישורים איכותיים:

רלוונטיות: קישור מאתר אינטרנט הרלוונטי לנישה או לתעשייה שלך נחשב לקישור איכותי. לדוגמה, אם יש לך אתר שמוכר ציוד לחיות מחמד, קישור מבלוג שמתמקד בטיפול בחיות מחמד הוא בעל ערך רב יותר מאשר קישור מאתר אופנה.

סמכות: קישור מאתר אינטרנט בעל סמכות דומיין גבוהה נחשב ליותר ערך מקישור מאתר בעל סמכות נמוכה. השתמש בכלים כמו Ahrefs או Moz כדי לבדוק את סמכות הדומיין של אתר אינטרנט.

טקסט עוגן: טקסט העוגן של קישור הוא הטקסט הניתן ללחיצה המופיע כהיפר-קישור. קישורים המשתמשים בטקסט עוגן תיאורי ורלוונטי נחשבים בעלי ערך רב יותר מאלה המשתמשים בטקסט עוגן גנרי כמו "לחץ כאן" או "קרא עוד".

תנועה: קישורים מאתרים שמקבלים תנועה רבה נחשבים ליותר ערך מאלה מאתרים בעלי תנועה נמוכה. השתמש בכלים כמו SimilarWeb או Alexa כדי לבדוק את התנועה לאתר.

הקשר עריכה: קישורים הממוקמים בגוף המאמר הרלוונטי ואינפורמטיבי נחשבים בעלי ערך רב יותר מקישורים בכותרת התחתונה, בסרגל הצד או בקטע ההערות. קישור שממוקם באופן טבעי בתוכן העריכה של מאמר יכול להוות אינדיקטור חזק לאיכות.

חשוב לציין שבניית קישורים היא לא גישה מתאימה לכולם, ומה שמתאים לאתר אחד עשוי שלא לעבוד עבור אחר. חיוני לפתח אסטרטגיית בניית קישורים שתואמת את המטרות והקהל של האתר שלך.

 

מה תמצאו במאמר זה?

צריכים להתייעץ?