מחיר לקליק מייצג עלות לקליק. זהו סוג של מודל פרסום דיגיטלי שבו מפרסם משלם למפרסם או לרשת מודעות סכום כסף מסוים בכל פעם שמשתמש לוחץ על המודעה שלו.
בקמפיין עלות לקליק, המפרסם יוצר מודעה ומציין סכום הצעת מחיר, שהוא הסכום המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל קליק על המודעה שלו. לאחר מכן, המודעה מוצגת באתרים שונים או בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. כאשר משתמש לוחץ על המודעה, המפרסם יחויב בסכום הצעת המחיר.
עלות לקליק משמשת בדרך כלל בפרסום במנועי חיפוש, כגון Google Ads, וכן בפרסום במדיה חברתית, כמו מודעות פייסבוק. הוא משמש לעתים קרובות בשילוב עם מודלים אחרים של פרסום דיגיטלי, כגון מחיר לאלף הופעות (עלות לכל הופעה) ומחיר לרכישה (עלות לכל פעולה), כדי להשיג יעדי פרסום ספציפיים.
איך אפשר להשתמש בו בקמפיין ממומן בגוגל?
ב-Google Ads, מפרסמים יכולים להשתמש במודל העלות לקליק עבור תוצאות חיפוש ממומנות,
הידועות גם בשם "מודעות חיפוש בתשלום" או "מודעות תשלום לכל קליק (PPC)".
ככה זה עובד:
מפרסמים יוצרים מסעות פרסום ומציינים את מילות המפתח שהם רוצים למקד.
הם גם מגדירים הצעת מחיר מקסימלית עבור כל מילת מפתח, שהיא הסכום הגבוה ביותר שהם מוכנים לשלם עבור קליק על המודעה שלהם.
כאשר משתמש מזין שאילתת חיפוש התואמת את מילות המפתח בקמפיין של המפרסם,
גוגל תציג את מודעות החיפוש הממומנות בחלק העליון והתחתון של דף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP). המודעות מסומנות כ"מודעה" כדי לציין שהן מודעות בתשלום.
אם משתמש לוחץ על מודעה של מפרסם, הם יועברו לאתר או לדף הנחיתה של המפרסם, והמפרסם יחויב בסכום הצעת המחיר שלו עבור הקליק הזה.
מפרסמים יכולים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם ולהתאים את הצעות המחיר שלהם כדי לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלהם להחזר ROI מרבי.
שימוש במודל העלות לקליק במודעות חיפוש ממומנות מאפשר למפרסמים למקד למילות מפתח ספציפיות ולשלם רק עבור קליקים ממשתמשים שמחפשים באופן פעיל מוצרים או שירותים הקשורים למילות המפתח הללו. זה גם מאפשר בקרת תקציב מדויקת ומעקב קל אחר ביצועי המודעות.