איך להיות בעמוד ה-1 בגוגל?7 טיפים לשנת 2023 [+סרטון]
איך אני מביא את הלקוחות שלי יד ביד אל הדף ה 1 בגוגל?
האמת?
לא חייב לקחת קורס שלם לקידום אתרים כדי להבין באופן כללי מה עובד ומה לא.
אספר פחות או יותר את הראיה שלי על
תחום ה SEO ולאן כל זה הולך ב 2022 והלאה
ואיך מצליחים לקדם אתרים לדף 1 בגוגל.
אוקי חברים, אז איך אני מקדם אתרים ולמה זה מצליח לי? למה הלקוחות שלי נמצאים בדף 1 ועושים כסף?
למה האתר שלי מופיע בדף 1 ומביא לי לקוחות חדשים כל חודש?
בעוד שאחרים מנסים חודשים/שנים ולא מצליחים להיכנס לדף 1?
את האמת? לא כי אני תותח
האמת הפשוטה היא שיש דברים שעבדו פעם יפה מאוד והיום פשוט לא רלוונטים.
יהיה די קשה לפתוח את כל הקלפים במאמר אחד.
בשביל זה אפשר להירשם לקורס שלי וללמוד איתי את הנושא כמו שצריך מא ועד ת.
בואו נפרק לרגע את התחום ל 4 מחלקות ואז נדבר על החשיבות של כל אחד וניתן את הדגש על מה שעובד היום מאוד חזק בגוגל
עבודת און סייט:
- עבודה על כותרות ותיאורים בתוצאות החיפוש בגוגל
- הירריכה של כתובות URL , תפריטי ניווט באתר
- כותרות H1 H2 H3 וכו' וכו'
- טקסט , אורך טקסט, אחוזי CTR
- קישורים פנימיים או יותר נכון אמנות קישורים פנימיים
- קישורים יוצאים: רגע מה?! כן כן, קישורים יוצאים מהאתר שלכם
- אלטים לתמונות – דיגום האתר
עבודת אוף סייט:
- בואו נדבר בפשטות – בניית קישורים. מי שמבין את הפשטות מאחורי הרעיון יצליח, מי שינסה להיות מקדם אתרים לחוץ – בהכרח ייכשל היום.
טכנולוגיה ב SEO:
את האמת? אני יכול לכתוב עכשיו אל תיבהלו מהכותרת וכו', אבל האמת היא שאם אתם רוצים להגיע לדף 1 אתם חייבים היום להיות טכנים ולהבין בקוד
- זמני טעינה והתאמה לעדכון מובייל פירסט!
- עבודה צמודה לסרצ' קונסול החדש שמבחינתו מבין היום כל פעולה באתרים וחשוב לו מאוד שנקשיב למשימות שהוא מוציא!
- אבטחה, שדרוגי גרסאות, וטיפול מלא – כן כן – כמו רכב שצריך טיפולים גם האתר שלכם זקוק להם!
- תיקוני הפניות 301,302 שגויות/כפולות/לא נכונות
- תיקוני כתובות קונוניקל עם שגיאות
- טיפול בסאב דומיינים ואפיון האם מפריעים או לא
- יש עוד… אבל נסתפק כרגע באלו
סעיף אחרון – מדידה – כ"כ חשוב היום!
- כמה זמן הגולש נשאר באתר שלי?
- כמה דפים הוא עובר מהדף ה-1 שאליו נכנס מתוצאת החיפוש?
- כמה זמן הוא נשאר אצל המתחרים שלי?
- כמה דפים הוא עובר אצל המתחרים שלי בממוצע לסשן?
- כמה מתוך 100 גולשים חזרו לתוצאות החיפוש אחרי שנכנסו לאתר שלי ומה הם עשו אח"כ ?
אוקי אז כמובן שיש עוד המון על מה לדבר בקידום אתרים אבל קיבלתם כרגע רק את הפרומו
עכשיו נעבור לחלק המעניין – כיצד אני מקדם אתרים ועל מה לדעתי חייב לשים היום דגש בקידום של 2022!
יש דבר אחד שמונע מהרבה אנשים להצליח לקדם אתרים לדף 1 בגוגל וזה הקושי בלהבין שאנחנו בעידן אחר לגמרי של האלגוריתם של גוגל
קידום אתרים בשנים של 2010-2016 היה משהו אחר מהקידום של השנים הקרובות. זה נכון שתמיד גוגל "איימו" בעדכונים חדשים אבל בתכלס הם לא באמת הצליחו עד 2016 לשנות משהו
אני מסדר לפי חשיבות [ חשוב לי להגיד שהכל על סמך התוצאות ביום יום של אלפי מילות מפתח שאני מקדם – לא בטוח שזה תואם למה שגוגל בעצמם אומרים או לאג'נדות של מקדמי אתרים אחרים] את מה שעבד באמת בין השנים 2010-2016:
1. קישורים: זה פשוט עבד. פורומים לא פורומים, תגובות, מאמרים – הכל מהכל – תבנה מיותר מקורות תתקדם יותר טוב.
2. מאמרים: איכות לא חשובה אלא כמות. תפגיז כאילו אין מחר ויהיה בסדר
3. היררכיה: כאן דווקא הייתה חשיבות מאוד גבוה לנושא. גם בנושא הטכני כמו סידור כותרות H הייתה חשיבות גבוהה. גוגל מאוד הסתמכו על החלק הטכני הזה כולל תגית meta keywords למי שזוכר : )
ועכשיו? ברוכים הבאים אל עידן חדש.
משנת 2017 הדברים התחילו להיות ברורים יותר. בשנת 2018 כמעט 50% ממקדמי האתרים עזבו את המקצוע לא פחות ולא יותר!
למה? כי דברים לא זזו! היו כאלה שהמציאו תוכנות וגילו שגם זה לא עובד, היו כאלו שאמרו ללקוחות שצריך לחכות היום לפחות 3-4 שנים עד שבאמת האתר יהיה מקודם ויביא פניות והיו גם מקדמי אתרים שכן הצליחו! חלקם ידעו למה וחלקם לא אבל זה לא משנה כי הם עבדו נכון עם קו מנחה שמאפשר להם להצליח.
בואו נדבר על הקו המנחה הזה
{חלקכם שקוראים עכשיו את המאמר מבינים בקידום ותגידו נו אלי באמת…
את זה כבר שמענו לפני שנים…
אבל אני אבקש מכם לענות לי בכנות: כמה באמת אתם מיישמים את זה ביום יום?}
חברים! חד וחלק – אלו הדברים שהיום עובדים בקידום של 2022
וככה צריך לקדם אתרים אם רוצים להגיע לדף הראשון בגוגל: מצורפים כטיפים:
- חווית משתמש וטיפוח אתר: זה מתחיל מתוכן, כזה שראוי להופיע בדף 1. חשבתם פעם למה שבכלל הדף שלכם יתקדם בגוגל? מה מיוחד בו? איזה ערך מוסף הוא מביא על פני המתחרים שלכם שנמצאים בדף ה1 על ביטוי מסויים? תפתחו ראייה של נשר ותסתכלו על הדף שלכם כאתר בפני עצמו ונסו להבין איך הוא עוזר לאדם שחיפש מילה מסויימת בגוגל, נסו לחשוב איזו שביעות רצון הייתה לכם אם אתם הייתם נוחתים לדף שלכם, האם הייתם שבעי רצון במידה מספקת?
- זה ממשיך בכמות הקישורים היוצאים שיש לכם היום מהאתר: החשיבה של "מה פתאום שאוציא קישורים למתחרה שלי סתם כך מה אני פרייאר!!" נעלמה מהעולם. גוגל רוצה לדעת שהיא שולחת את היוזר למקום בטוח וטוב שממנו הוא יקבל מידע משלים. תפסיקו להיתסכל על האתר שלכם כבית מקדש שאסור לחלל אותו – הקידום האורגני עובד על שיתוף מידע.
- תפסיקו לכתוב מאמרים משוכתבים הם לא מרשימים אף אחד בטח לא את גוגל! תחשבו על רעיונות מקוריים איך להכניס תוכן לאתר שבאמת יש בו צורך
- תנסו להגיע למצב שגולש שנכנס לאתר שלכם מתוצאות החיפוש בגוגל בהכרח יעבור לפחות 2-3 דפים בתוך האתר שלכם וגם יישאר בכל דף כמה שיותר זמן – אתם לא מבינים אפילו איך זה יעיף את האתר שלכם אל הדף ה 1 בגוגל {מניסיון אישי בביטויים קשים מאוד}
- תעבדו עם קישורים פנימיים בדומה לויקיפדיה, נסו ש 90% מהקישורים באתר שלכם לא יכללו מילות מפתח, כאילו שמעולם לא למדתם קידום אתרים אורגני.
- בנו קישורים, אבל לא בשביל לבנות: חזקו את סמכות המותג והפיצו מאמרים חכמים שתורמים לעולם. תוסיפו בקטנה את השם שלכם עם קישור לאתר וגם בזה אל תשתוללו. אל תדאגו גוגל תבין שאתם כתבתם את המאמר.
- צמצמו קוד, צמצמו זמני טעינה, תתייחסו למובייל שלכם ברצינות כי הכל מתחיל משם. אם יש וידאו בראש הדף תעיפו אותו הוא כנראה שוקל המון – תפנו למומחה בתחום שיעזור בזה.
אני חושב שהכוונות ברורות: בקידום אתרים של 2022 – פחות לקדם אתרים – יותר לטפח אתרים!
תהפכו את האתר שלכם ליצירת מופת, למקום מדהים שהגולשים ירצו להיות בו
אם אתם עדיין כאן וקוראים סביר להניח שמצאתם שימוש כלשהו במאמר הזה, תכתבו מאמרים כמו המאמר הזה של "איך להיות בעמוד ה -1 בגוגל?",
שגם הגולשים שלכם יישבו לקרוא ואולי אח"כ יעברו לדף אחר באתר שלכם ויצביעו על שביעות רצון בחווית המשתמש
בהצלחה לכולנו בקידום אתרים של 2022!